loga marek apple, braun i old spice

Jak zostać gigantem rynkowym, czyli przegląd marek, które robią dobre reklamy

loga marek apple, braun i old spice

Nie od dziś wiadomo, że dobra kampania reklamowa, która spodoba się odbiorcom jest w stanie zapewnić ogromny sukces sprzedażowy i sprawić, że marka z nieznanej stanie się gigantem rynkowym. Oczywiście cały proces działa również w drugą stronę, dlatego też firma, która jest na samym szczycie przy nieumiejętnych działaniach promocyjnych może spaść na samo dno, ponieważ straci zaufanie klientów i swoją renomę. Sprawdźmy zatem, które firmy posiadają dobry dział marketingu, a ich kampanie cieszą się pozytywnym odbiorem.

#1 Apple
Ta amerykańska korporacja osiągnęła ogromny sukces na globalnym rynku. Co o tym świadczy? Przede wszystkim to, że nie ma chyba osoby, która nie rozpoznałaby charakterystycznego i oryginalnego logo marki, czyli nadgryzionego jabłka. Oprócz tego claim marki „think different” również uznawany jest za jeden z bardziej udanych na całym świecie i rozpoznawalny przez większość ludzi. Reklamą, która przeszła do historii była ta wyemitowana w 1984 roku nawiązująca do twórczości George’a Orwella.

#2 Braun
Design marki Braun uznawany jest za jeden z lepszych na całym świecie, a wszystko dzięki Dieterowi Ramsowi, który w świecie designu jest niezwykle poważany. Logo marki Braun wymyślone przez niego kilkadziesiąt lat temu zachowało się do dziś i wciąż zachwyca swoją nowoczesnością oraz minimalizmem. Świadczy to o tym, że pomysł na projekt był genialny i sprawdza się w absolutnie każdej rzeczywistości. To właśnie dzięki temu, że niemiecka marka stawia na jakość i klasykę oraz w tymże nurcie tworzy swoje reklamy, cieszy się tak ogromną grupą zwolenników.

#3 Old Spice
Reklamy tej marki znane są na pewno szerzej młodszym odbiorcom, ponieważ na rynku pojawiły się stosunkowo niedawno. Czym jednak Old Spice zasłynął tak bardzo, że jego reklamy uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i ciekawych? Wszystko dzięki postaci umięśnionego afroamerykanina i serii reklam z jego udziałem. Widzowie pokochali tę postać oraz jego poczucie humoru, co sprawiło, że produkty tej marki zaczęły się bardzo dobrze sprzedawać.

Powyższe przykłady to oczywiście wybrane marki, które cieszą się bardzo dobrymi opiniami wśród klientów, a wszystko to dzięki dobrze podjętym działaniom marketingowym. Zestawienie to pokazuje, że nie ma złotego środka w działaniach reklamowych, ponieważ czasem dobrze jest postawić na przywiązanie do tradycji, jak w przypadku marki Braun, a czasem spróbować czegoś innowacyjnego, jak w sytuacji Old Spice.